Maya Fundamentals


Durata modul: 12 sedinte a câte 4 ore fiecare, 2 sedinte pe saptamana

Cursul de Atuodesk Maya este destinat celor care doresc sa studieze sau sa se prefectioneze in modelarea 3D pentru game development si arhitectura cu poibilitatea de exprimare libera a formelor concepute .

 PRET: 1200 lei 

REDUCERI:

Mai multe informatii despre reduceri gasiti aici

 Informatii si inscrieri la: info@edukube.org

 

Sedinta 1
Introducere
Primitive

Lectia_01

În aceasta sedinta va veti familiariza cu notiuni generale de lucru în Maya.
Va cuprinde:

– introducerea programului în sfera 3D, potential;
– explicarea arhitecturii “node-base” a softului;
– prezentarea modulelor existente: “ Animation, Polygons, Surfaces, Rendering, Dynamics “
-”workflow” Maya (structura proiectelor)

Moduri de interac?iune cu softul
Interfata: -prezentarea spatiului de lucru (“Viewports/Panels”)
-modul de navigare în spatiul 3D, axul de origine

Componente principale ale interfetei
Explicarea rolului unor componente ca si:
-”Grid, Cameras, Spacebar, Status Line, Shelf, Toolbox”
-”Time slider, Range slider, Helpline, Menus”

Instrumente, comenzi si ferestre esentiale de editare în spatiul Maya
-despre “hotkey” uri,
-prezentarea ferestrelor de optiuni : ”Channel Box, Layer Editor”
-instrumente principale de manipulare: “Move, Rotate, Scale, Show Manipulators, Pivots”
-rolul optiunii de “History “
-optiuni generale de a crea suprafete sau obiecte
-crearea obiectelor primitive

EXERCITIU
Fiecare cursant va compune o structura construita din obiecte primitive , modificate cu instrumentele
de baza pentru consolidarea informatiei.
Sedinta 2
Esentiale
Editare Obiecte

Lectia_02

În aceasta sedinta veti face primii pasi de editare a obiectelor 3D.
Va cuprinde:

Moduri de interactiune cu softul
– navigare avansata în spa?iul 3D : “Hotbox”-ul
– customizarea “viewport”-urilor în functie de proiect si etapa a proiectului -setari, preferinte
– optiuni de vizualizare în “viewport -Hide, Isolect Select, Template mode, Object display”
– ferestrele de editare: “Atribute Editor&Outliner”

Componentele modelelor poligonale
-prezentarea componentelor : vertecsi, edgeuri, poligoane, edge-loopuri, uve-uri;
-alte notiuni: normale, suprafete cu o fata sau doua
-editarea obiectelor poligonale în spa?iul 3D – “component mode”
-”transform component tool”

Extra comenzi/optiuni
-”append tool, center pivot, insert picot, duplicate geometry, freeze transformations”
-”create polygonal tool”
-”extrude”
-“delete history”
-”combine/separate”
-op?iuni avansate ale instrumentelor pricipale de manipulare a obiectelor (“smooth select, mirror”)

EXERCITIU
Fiecare cursant va crea un obiect (model) 3D folosind instrumente si optiunile prezentate în sedinta
si aplica transformarea mai multor componene ale respectivului obiect
Sedinta 3
Mostr? de lucru Nurbs (modulul “Surfaces”)
Introducerea notiunii de texturare procedurala
Optiuni prime de “Rendering”

Lectia_03

In aceasta sedinta veti crea (genera) o imagine , folosind obiecte Nurbs si redând-ule virtual.
Va cuprinde:

Introducerea modulului “Surfaces (Nurbs geometry)”
– “nurbs curves & nurbs surfaces “
– notiuni de baza despre componentele obiectelor “nurbs (Surfaces) -CVs, Isopharms”
-”edit nurbs curves and surfaces”
-”revolve, extrude”

Texturare procedurala si “rendering”
-”Hypershade, Render View, Render Globals”
-notiuni despre texturare procedurala , exemple, aplicare;
-prime notiuni despre “rendering”

EXERCITIU
Fiecare cursant va crea un obiect “nurbs” prin metoda “revolve” sau “extrude” a unei curbe “nurbs”,
mai apoi va textura si reda modelul respectiv via “rendering”
Sedinta 4, 5
Modelare poligonala

Lectia_04

Aceasta lectie de modelare va cuprinde 2 sedinte în care veti crea o naveta spatiala din Star Wars

Va cuprinde:

-modelare dupa referinte
-alte instrumente si comenzi
mai avansate de modelare
poligonala printre care:

-”split tool, snap tool”
-”select ring”
-”select edge loop,
insert edge loop”
-”bevel, chamfer vertex,
merge vertexes”
-”advance features of
manipulators”
-”connect edges/faces”

EXERCI?IU
Crearea unui model 3D mai avansat, o naveta spatiala simpla
Sedinta 6
UV Mapping
File texturing

Lectia_05

În aceasta sedinta veti învata importanta UV urilor în productia 3D si experimenta cateva tehnici de a le crea
dar si întelege interactiunea dintre UV uri si textura.
Va cuprinde:

UVs
-explicarea conceptului de “UV”-uri
-crearea “uv”-eurilor pentru naveta spatiala
-editarea “uv”-eurilor (“UV-Texture Editor” -instrumente, optiuni si operatii esentiale)

Texturare
-explicarea conceptului de texturare poligonala în linii largi si a interactiunii dintre Maya
si alte softuri pentru rezultate profesioniste
-maparea unei texturi create în format de imagine (neprocedural) pe naveta spa?iala
-ajustari de texturare

EXERCITIU
Fiecare cursant va crea “uv”-euri si mapa (textura) propria naveta creata, neprocedural
cu o textura în format de imagine
Sedinta 7,8
Lighting basics
Rendering

Lectia_06

În aceasta sedinta va veti familiariza cu câteva notiuni generale despre lumina, iluminarea unei
scene si setari standard de “rendering”
Va cuprinde:

Lighting
-notiuni de baza despre lumini în spatiul 3D
-” Three-Ponts_Lighting setup”
-prezentarea pe scurt a tipurilor de lumini disponibile în Maya si câteva particularitati

Rendering
-extra optiuni, setari în “Render Globals”
– introducerea modulului de randare “Mental Ray”
-optiunea “batch render” -pentru animatii

EXERCITIU
Redarea navetei intr-o imagine via “Rendering”
Sedinta 9,10
Keyframe animation
Path animation

Lectia_07

În aceasta sedinta veti fi introdusi în modulul de Animatie din Maya în care veti experimenta 2 tehnici
de baza de animatie.
Va cuprinde:

Keyframe animation
-prezentarea unor notiuni de baza , meniuri si optiuni cum ar fi :
“time slider. range slider, keys, animation editors available, deformers”

Path animation
-animatie în functie de o cale reprezentata de o curba Nurbs creata

EXERCITIU
1 Animarea unei mingi folosind tehnica “ keyframe animation” cu “deformers” si “keys”
2 Animarea navetei folosind tehnica “path animation” pe o curba Nurbs

Sedinta 11, 12
Efecte speciale
Modulul Dynamics
Modulul Paint Effects

Lectia_08

În aceasta sedinta veti fi introdusi în zona de Efecte Speciale din Maya încare veti crea cel putin 2 efecte speciale în limita timpului disponibil. În mod sigur veti putea si simtiii si imaginati potentialul softului în acest domeniu.

EXERCITIU
Crearea a cel putin doua efecte speciale pentru naveta.